Wiarygodność i autentyczność Twojej firmy i marki w internecie to podstawa. W dobie marketingu internetowego, autentyczność może stać się kartą przetargową w zdobywaniu lojalnych klientów. Dla 86% konsumentów autentyczność jest czynnikiem decydujący o tym, czy dana marka jest przez nich lubiana i wspierana*.
Już od ponad roku zmagamy się na całym świecie z pandemią COVID-19. Z rozrzewnieniem spoglądamy na czasy sprzed koronawirusa, kiedy to w nieograniczony sposób mogliśmy spotykać się i podróżować. Ten powrót do przeszłości wiąże się z przypływem pozytywnych emocji, które często nazywamy „starymi, dobrymi czasami”. Takie podejście do tematu pozwala nam radzić sobie z obecną sytuacją. Innymi słowy do łask wraca marketing nostalgiczny.
Jak nigdy dotąd, wygoda klientów w zakresie zakupu towarów i usług została przeniesiona na wyższy poziom, co wiąże się ze wzrostem popularności zakupów w sieci. Trend ten w olbrzymim stopniu ma wpływ na zmianę przyzwyczajeń zakupowych konsumentów i wiąże się z dwoma przeciwstawnymi do siebie zjawiskami: showroomingiem oraz efektem ROPO.