Wiarygodność i autentyczność Twojej firmy oraz marki w internecie to podstawa. Zwłaszcza w dobie marketingu internetowego, autentyczność może stać się kartą przetargową w zdobywaniu lojalnych klientów. Dla 86% konsumentów autentyczność jest czynnikiem decydujący o tym, czy dana marka jest przez nich lubiana i wspierana*.
Sprawdź, jak sytuacja wygląda w przypadku Twojej firmy i odpowiedź sobie na kilka pytań:
W chwili obecnej oferowanie produktu wysokiej jakości przez firmy jest istotne, ale niewystarczające. W dobie ogromnej popularności mediów społecznościowych, marki potrzebują autentyczności. Współczesny konsument do perfekcji osiągnął umiejętność docierania w sieci do niezbędnych informacji o produkcie bądź usłudze. Mnogość stron, które pozwalają na porównywanie produktów sprawia, że w szybki sposób możemy zdobyć opinie i recenzje innych użytkowników o konkretnym produkcie. Dodatkowo mamy możliwość korzystania z forów dyskusyjnych oraz grup facebookowych, na których użytkownicy dzielą się swoimi rekomendacjami odnośnie produktów.
Budowanie autentyczności marki to proces, który wymaga dobrego przygotowania i konsekwentnego działania. Poniżej korzyści wynikające z autentyczności marki:
Szczególnie ten aspekt odczuły firmy, które w wyniku pandemii musiały ograniczyć swoją działalność np. bary i restauracje. Bardzo wiele firm mogło liczyć, zwłaszcza w mediach społecznościowych na wsparcie ze strony osób prywatnych, które przejawiało się bezinteresownym udostępnianiem postów o np. możliwości zamawiania dań na wynos. Zbudowana przez te firmy autentyczność sprawia, że biznesy traktowane są bardziej „osobowo” jak sąsiad, któremu w trudnym czasie warto pomóc.
Prowadząc działalność gospodarczą masz wokół siebie przedsiębiorstwa, które sprzedają podobne produkty lub świadczą usługi zbliżone do Twoich. Tutaj również w sukurs przyjdzie autentyczność, która pozwoli wyróżnić się Twojej firmie na tle konkurencji. Ważne jest, aby mieć przed sobą jasne, klarowne cele i sukcesywnie dążyć do ich realizacji, nie zapominając przy tym o przygotowaniu odpowiedniej komunikacji marki z klientami.
W pierwszej kolejności warto się zastanowić, kto jest Twoją grupą docelową. Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym trochę głębiej? Jeśli nie, to jest właściwy moment. Bądź szczery sam z sobą. Pomyśl, czy Twoja oferta kierowana jest do konkretnej grupy docelowej? Bez odpowiednio przygotowanej strategii komunikacji pod daną grupę docelową będzie bardzo ciężko. Po analizie klientów może się okazać, że Twoje starania związane z dotarciem do wszystkich nie przyniosą zamierzonych efektów i z komunikatem trafiasz do zupełnie przypadkowych osób. Autentyczność marki przyciągnie osoby, które nie tylko będą zainteresowane zakupem produktu, ale również będą zainteresowane Twoją marką. To natomiast może przełożyć się na dotarcie z komunikatem marketingowym do klientów lojalnych, którzy pozostaną z Twoją marką na dłużej.
Młodsze pokolenia tj. pokolenie zet czy millenialsi zwracają dużą uwagę na autentyczność marek. Jeśli te dwa pokolenia stanowią Twoją grupę docelową, to budowanie autentyczności marki będzie strzałem w 10!
* Źródło: https://stackla.com/resources/reports/the-consumer-content-report-influence-in-the-digital-age/